Spectre alebo 17x prehliadka product placementu
Napísal abrnkyna 10. novembra 2015
Už niekoľko týždňov beží v kinách v poradí 24. pokračovanie filmovej ságy James Bond s názvom Spectre. Film by sa dal zhrnúť aj ako veľké množstvo akcie, krásnych žien a product placementu. Práve vďaka tejto forme reklamy sa vo filme objavilo až 17 rôznych značiek.
Najdrahšou bondovkou bola až doteraz Skyfall. Tej sa ale podarilo dosiahnuť aj najväčší zisk v histórii. Ten presiahol hranicu jednej miliardy dolárov. Avšak Spectre posunul hranicu nákladov ešte ďalej a neohrozene sa posunul na prvé miesto tohto rebríčka. Náklady na túto časť sa vyšplhali na hranicu 300 miliónov dolárov. Pokryť by to mal samozrejme predaj lístkov. Nemalú časť príjmov ale tvorí product placement, ktorý je s bondovkami spojený už od ich počiatku. Daniel Craig to označil ako „ životný fakt.“
Vo filme už klasicky nájdete značky ako sú Omega, Aston Martin alebo Heineken. Novinkou medzi zobrazenými značkami vo filme je poľská vodka Belvedere. Tá rozbehla v súvislosti so Spectre aj kampaň Excellente choice Mr. Bond. Vo videu s krásnou Stefanie Siegman si môžete vypočuť klasické „ pretrepať, nemiešať.“
Ostatné značky alkoholu, ktoré sa objavili vo filme sú Heineken, šampanské Bollinger a sladová whiskey Maccalon.
Aston Martin vyrobil pre Spectre desať unikátnych modelov DB10. Túto krásnu mašinu si ale žiadny zarytý fanúšik nekúpi. Tento model do predaja zatiaľ nepôjde. Slúži len na nahliadnutie do budúceho vývoja značky. Pri natáčaní sa 8 týchto kúskov zničilo. V Spectre si môžete všimnúť Range Rover Sport SVR, Land Rover Defender Bigfoota aj Jaguar C-X75.
Obleky, košele či slnečné okuliare sú od oficiálneho partnera Toma Forda. Hodinky má Bond už tradične od značky Omega. Z módnych značiek sa vo filme objavili aj značky Burberry, John Varantos.
Zahraničné denníky Guardian a The Times sa na okamžik objavili vo filme. Tvorcovia Spectre mali množstvo ponúk od rôznych značiek, ktoré mali záujem sa spropagovať vo filme. Samsung dokonca núkal 50 milliónov dolárov, len za to aby ho bolo možné vidieť. Plus 5 miliónov Bondovi. Rovnako aj Sony prišlo s veľmi zaujímavou ponukou v hodnote 18 miliónov dolárov a 5 pre Bonda. Produkt od Sony sa vo filme síce mihol, ale obaja giganti dostali zápornú odpoveď, že Bond používa len to najlepšie.
Táto historicky najdlhšia bondovka, ktorá trvá 148 minút. Daniel Craig sa postavil na obranu veľkého množstva product placament vo filme, keď raz povedal „ product placement, nech sa naň pozeráte hocijako, či sa vám pači alebo nie, či si myslíte, že je odporný alebo čokoľvek iné, je to čím je.“ Tým len potvrdil jeho dôležitú úlohu v ziskovosti filmu. Nech už sa vám nová bondovka páči alebo nie, úroveň product placementu je skutočne na vysokej úrovni.
Autor: Daniel Lietava