Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!



107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!

Background

Všetci sme si rovní, aj v reklame a médiách

Napísal na 24. mája 2016

Na portáloch si rada sledujem naše i zahraničné reklamy a občas ma vedia pekne zabolieť.  Veľa zadávateľov si často neuvedomuje, že slovenská spoločnosť je aktuálne vedená k riešeniu rodovej rovnosti a naopak, vôbec jej nepomáhajú. Chcem zareagovať na niektoré reklamy, ktoré eticky prinášajú viac negatív ako pozitív. 

Nie všetko vám možno príde prirodzené hneď na prvý pohľad, preto vopred upozorňujem, nehejtujte ma. Je to môj subjektívny pohľad a o tomto všetkom stále rozhoduje Rada pre reklamuTá vie, čo je etické a čo nie, a môže podať návrh na stiahnutie reklamy. A potom už tie ďalšie zákonné obmedzenia v prípade pokračovania… ale to už každý masmediálo-marketér predsa vie 🙂

Ikea – Vonku chutí všetko lepšie

Májová reklama na balkónový nábytok je úplne v poriadku, keby sme opäť nepostavili do popredia frázu ,,žena patrí do kuchyne.“ Nie, žena nepatrí iba do kuchyne a na domáce práce. Aj muži vedia variť a prebaliť plienky. Mňa napríklad otec kúpal, kŕmil, hral sa so mnou, zatiaľ čo mama chodila na nočnú do nemocnice. A varí a pomáha v kuchyni dodnes.

Telekom – Otec na jednotku

…otec je hrdina, otec ma ochráni, otec je super a otec je ten, za ktorým prídem, keď mám problém. Polminútový spot, ktorý by som nahlásila v momente RPR, porušil akúkoľvek otázku rodovej rovnosti. Je úplne neprípustné, aby sa mobilný operátor pri ponuke paušálu zameral na to, akí sú otcovia. Kreativite sa v marketingovom svete medze nekladú, ale etike áno.

Coca-Cola

Milujem reklamy od Coca-Coly. Hudbu, ich štýl, všetko, ale zdá sa mi, že aj tu sa berie úplne za prirodzenú vec, že otec odcestoval na pracovnú cestu ako hlava rodiny a matka je doma s deťmi.

Aj videoklipy majú svoje pre a proti

Ešte počas štúdia som sa zúčastnila na konferencii RPR, kde nás p. Zuzana Mistríková informovala o tomto zaujímavom úkaze. Určite by nikomu z nás nenapadlo, že bol nahlásený a analyzovaný ako podozrivý pre podporu anorexie u mladých ľudí. Príliš štíhle tanečnice vyvolávajú dojem inšpirácie a vo veci nadriadených bol diskutovaný a označený ako nevhodný.

Karička – To najlepšie od mamy 

Už názov nám hovorí, že to najlepšie je od mamy… ale postupne sa v reklame dopracujeme k tomu, že matka odchádza do práce a otec sa v kuchyni pri raňajkách stará o deti. Pekné gesto zadávateľa 🙂

LIDL – Všetko pre bábätká 

LIDL je jednou zo spoločností, ktorá pre mňa disponuje kvalitným marketingom. Kuchyňa lidla, striedanie gréckych, francúzskych či retro týždňov, využívanie kuchárov alebo osobností ako je Adriana Poláková patrí medzi vhodné strategické kroky firmy. Ale z toho som naozaj smutný hríbik. K veci: Používanie farieb medzi deťmi a ich rozdeľovanie ,,dievčatkám patrí ružová, chlapčekom modrá“ ma upozornil študent M., s ktorým rada tieto veci diskutujem. Preto je rodová rovnosť zakotvená medzi všetkými vekovými skupinami. Prečo by dvojmesačná Veronika nemohla nosiť modrú farbu? A chlapci ružovú? V našom podvedomí je priveľmi zakotvená myšlienka, že ružová farba je dievčenská farba, pričom muži v ružových tričkách sú tak sexi… 🙂

Pokiaľ slovenská spoločnosť nebude upozorňovaná a vedená k opakom, stále budeme vychovávať nastávajúce generácie v rovnakom zmýšľaní a ponímaní spoločenských kontextov. Budúci marketingoví manažéri, budete uvažovať rovnako alebo prelomíte bariéry niečoho tak, čo už dávno nefunguje?

Zdroje:

Reklamy: medialne.sk (archív 02/16-05/16); youtube.com

Foto: google.com