aetter rozhovory

Tono Katrenčík: Z eventov nemám zisk, robím ich kvôli fotkám plným emócií

Marketér

aetter rozhovory

Tono Katrenčík: Z eventov nemám zisk, robím ich kvôli fotkám plným emócií

Marketér

aetter rozhovory

Tono Katrenčík: Z eventov nemám zisk, robím ich kvôli fotkám plným emócií

Marketér

Komunikácia s klientom, uzatváranie obchodu, či vlastnosti úspešného marketéra. Aj to boli témy, o ktorých nám hovoril Tono Katrenčík, známy marketér a zakladateľ digitálnej agentúry Digital Story.

V rozhovore sa dozviete:

  • aké boli jeho študentské časy na FMK,
  • akou komunikáciou uzavrieť úspešný obchod,
  • aký má preňho zmysel edukácia a organizácia eventov,
  • ako mu pomohla osobná značka v biznise,
  • a mnoho ďalšieho.

Jeho cesta k marketingu

Tono Katrenčík je vyštudovaný kuchár, avšak tento sen ho po ukončení štúdia opustil. Keď premýšľal, kam ďalej, našiel inšpiráciu v moderovaní: „Chcel som byť druhý Sajfa,“ so smiechom spomína. Aj napriek tomu sa rozhodol namiesto masmediálnej komunikácie študovať marketing na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Chybne sa však domnieval, že je to ten istý odbor, len s trochou marketingu.

Na svoje štúdium spomína pozitívne. Škola mu dodala priestor na budovanie kariéry a nadväzovanie kontaktov, s ktorými spolupracuje dodnes. Po niekoľkoročnom pôsobení v agentúre si založil vlastnú s názvom Digital Story. Svoje prvé pracovné stretnutia zvládol úspešne najmä vďaka jednej rade: „Klientov treba dvakrát viac počúvať ako im niečo hovoriť.“

Voľba správnej komunikácie

Nenadarmo sa vraví, že spomedzi všetkých profesií je práca s ľuďmi najhoršia. Aj Tono Katrenčík raz za čas narazí na ľudí, ktorí majú vysoké predsudky pred jeho profesiou. Naučil sa však vnímať správanie ľudí už cez telefón a nebojí sa klientovi povedať nie. V našom rozhovore spomenul aj niekoľko rád, ktoré dokážu dostať klienta do komfortnej zóny, z ktorej takmer s radosťou príjme akúkoľvek ponuku:

  • Úprimnosť – Tono tvrdí, že klienta doteraz pravdepodobne vždy chválili, preto ak je na jeho produkte, stránke alebo profile na sociálnych sieťach niečo zle, povedz mu to,
  • Priamosť – netreba chodiť okolo horúcej kaše. Tono zo skúsenosti vie, že klienti majú väčšinou na stretnutia obmedzený čas, preto treba vedieť popísať všetky myšlienky do 5 minút,
  • Férovosť – klienti sa často boja viazanosti, preto Tono odporúča vytvoriť férové podmienky pre obidve strany obchodu. Ak klient nie je spokojný so službou, vrátia mu všetky peniaze, no to sa mu ešte nestalo,
  • Spoločný záujem – otázky ako Skadiaľ pochádzate? alebo Čo vás trápi? sú podľa Katrenčíka veľmi vhodné na prelomenie ľadov a zistenia spoločného záujmu. Ak máte s klientom niečo spoločné, jednoduchšie sa stotožní s vašimi nápadmi a bude vám viac dôverovať.

Tieto hodnoty komunikuje aj v rámci svojej osobnej značky, ktorú si buduje na niekoľkých platformách. „V rámci agentúry nemáme zaplatené žiadne reklamy, pretože klientov ťažím len na základe mojej osobnej značky,“ konštatuje Tono Katrenčík. Tvrdí, že tvár je viac ako značka, a preto ak má človek v sebe prirodzenú charizmu, mal by ju jednoznačne začať využívať.

To, že niečo učíte, z vás robí experta

Okrem činnosti v Digital Story sa Katrenčík venuje aj osobnej značke a svoje know-how predáva na predplatiteľskej platforme HeroHero. V škole nás síce učia teóriu marketingu a množstvo poučiek o tom, ako by sa to malo a nemalo robiť, avšak to, čo funguje dnes, zajtra už nemusí. Tvrdí, že ten, kto chce vzdelávať iných, by mal byť pripravený vzdelávať aj seba.

Práve z tohto dôvodu s radosťou prijíma konštruktívnu kritiku: „Treba si všímať od koho tá kritika ide. Ak je to náhodný Janko, ktorému vadí môj veľký nos, tak to nechám tak. Ak mi však Dalibor Cicman napíše, že v najnovšom videu hovorím rýchlo a nezrozumiteľne, vyhľadám rečníka, ktorý mi s tým pomôže.“ Autenticitu považuje za výmysel, pretože prijímanie spätnej väzby je preňho príležitosť zlepšiť sa a nie prispôsobovanie sa publiku.

Okrem platformy HeroHero svoje vedomosti predáva aj na rôznych workshopoch. V rozhovore však prezradil, že z vlastných eventov ťaží niečo úplne iné ako zisk: To, čo ja na tej konfere chcem, je zohnať najlepších fotografov, kameramanov a zachytiť ten dav, tie emócie, tie rozhovory ľudí.“ Tieto fotky si neskôr pridáva na web a na sociálne siete, a práve tie mu získavajú nových klientov.

Viac sa dozviete v celej epizóde Aetter rozhovorov, ktorú nájdete na všetkých streamovacích platformách. Okrem tohto rozhovoru tam nájdete aj epizódu s Mirkou Partlovou o divadelnom herectve, či rozhovor s Laurou Freierovou o organizácií populárneho eventu UCM Night Run.

Reklama

Novinky

Post Malone, Saul či Two Feet: Toto sú 4 hudobné festivaly, ktoré si tento rok nemôžete nechať ujsť

Reportáž: Viktor Sheen v Bratislave predviedol nezabudnuteľnú show. Nečakaný hosť prekvapil

Luka Modrić chce pomôcť Swansea rásť

Piešťanské Čajky dominovali v úvode a získali prvý finálový bod

Odporúčané