Používatelia kritizovali nie len neskorý dátum vydania Spotify Wrapped 2024, ale aj kvalitu a nepresnosť dát. Streamovacia platforma zverejnila aj štatistiku najpočúvanejších interpretov a skladieb.
Spotify Wrapped je funkcia, ktorá každoročne zverejňuje osobné hudobné štatistiky svojich používateľov za uplynulý rok. Umožňuje im tak zistiť, ktorí umelci a piesne v ich playlistoch dominovali. Okrem základných informácii aplikácia ponúka aj nové zaujímavé koncepty a obmieňa dizajn. Poslucháči si rekapituláciu roku 2024 mohli pozrieť 5. decembra, pričom je dostupná len do konca mesiaca.
To najlepšie z roku 2024
Okrem osobných štatistík Spotify Wrapped tiež zverejňuje globálne trendy, ako sú najpopulárnejšie piesne, albumy, podcasty alebo umelci.
Najpočúvanejším interpretom sa stala Taylor Swift, čo odráža jej popularitu a aktívny rok tvorby. Za ňou nasledovali ďalší významní umelci ako The Weeknd, Bad Bunny, Drake a Olivia Rodrigo.
Najstreamovanejšou skladbou roka bola pieseň Espresso od Sabriny Carpenter. Medzi iné významné piesne patrili Beautiful Thing, naspievaná umelcom Bensonom Booneom, a samozrejme BIRDS OF A FEATHER od Billie Eillish.
Platforma vyzdvihla nové obľúbené žánre, ako napríklad hyperpop a lo-fi beaty. Tiež vzrástla popularita podcastov, pričom mnohí používatelia obľubovali skutočné kriminálne príbehy alebo zábavné relácie.
Čím je Spotify Wrapped 2024 výnimočné?
Tohtoročné Wrapped predstavilo niekoľko inovatívnych funkcií. Spotify napríklad ponúklo podcast generovaný umelou inteligenciou, ktorý hovoreným slovom priblížil personalizované štatistiky.
Používatelia mali k dispozícii AI dídžeja, ktorý ich sprevádzal skúsenosťami so službou Wrapped. Tento virtuálny nástroj púšťal obľúbené skladby z uplynulého roka, pričom k nim pridával aj komentár a postaral sa tak o autentický zážitok. Avšak ani jedna z týchto funkcií nie je na Slovensku dostupná.
Podobne ako minulý rok, aj teraz poslucháči dostali ďakovné video odkazy od svojich najpočúvanejších umelcov. Tvorcovia zmenili dizajn štatistiky, aby bola atraktívnejšia pre zdieľanie na iných sociálnych platformách.
Používatelia sú sklamaní
Hlavným dôvodom sklamania je odkladanie dátumu. Posledné dva roky Spotify Wrapped vyšlo ešte na konci novembra, čo nebol tohtoročný prípad. Neustále reklamy a príspevky v kombinácii s posunutím dátumu zverejnenia funkcie viedli k netrpezlivosti poslucháčov. Niektorí dokonca tvrdili, že už o ňu ani nemajú záujem.
Funkcie, ktoré využívajú umelú inteligenciu neboli prístupné každému, len v konkrétnych krajinách. Preto sa mnohým používateľom aplikácie zdalo Spotify Wrapped 2024, hlavne v porovnaní s minulým rokom, nudné.
V komentároch pod príspevkami streamovacej platformy sa vyjadrili, že dostali iba základné informácie, ktoré boli navyše chybné. Napríklad TikTok tvorkyňa Lizstip na tento problém poukázala prostredníctvom svojho osobného Spotify Wrapped. Vytvorila vlastný algoritmus na zber rovnakých dát, aby ukázala, že niektoré výsledky mali odchýlky.