Split Fiction oživuje nostalgiu z hrania na rozdvojenej obrazovke. Herná novinka dostala recenzie s vysokým hodnotením a potenciálom dosiahnúť podobný úspech ako jej predchodca.
Hazelight Studios, vedené Josefom Faresom, si získalo hráčov svojimi inovatívnymi kooperatívnymi hrami. Ich predchádzajúce tituly, ako A Way Out a It Takes Two, priniesli osviežujúci pohľad na spoluprácu v hrách pomocou rozdelenej obrazovky, kde dvaja hráči bok po boku prekonávajú rôzne prekážky. V hre A Way Out nám predstavili dramatický príbeh dvoch väzňov snažiacich sa o útek, zatiaľ čo v ich druhej hre, It Takes Two, ponúkli emotívny príbeh manželského páru premeneného na bábiky ich dcéry.
Najnovšie dielo štúdia, Split Fiction, pokračuje v tejto tradícii a prináša nový rozmer kooperatívneho hrania. Hráči sa ujímajú rolí dvoch spisovateliek, Mio a Zoe, ktoré sa po neúspešnom experimente ocitnú uväznené vo svojich vlastných literárnych svetoch. Mio, autorka dystopických sci-fi príbehov, a Zoe, milovníčka fantasy, musia prekonať svoje rozdiely a spolupracovať, aby unikli z tohto bizarného väzenia.
Najlepšie z oboch svetov
Hra ponúka striedanie medzi temnými sci-fi prostrediami a farebnými fantasy svetmi, čo prináša neustále osvieženie hrateľnosti. Každá úroveň je plná kreatívnych mechaník, ktoré vyžadujú spoluprácu oboch hráčov. Od úniku pred supernovou až po tanečné súboje s opicami. Split Fiction udržuje hráčov v napätí, ako tomu bolo pri predchádzajúcich tituloch od Hazelight Studios.
Postavy Mio a Zoe sú navrhnuté tak, aby odrážali kontrast medzi ich literárnymi žánrami. Mio je pragmatická a analytická, zatiaľ čo Zoe je emotívna a spontánna. Tento dynamický kontrast do hry prináša zaujímavé momenty a zdôrazňuje dôležitosť spolupráce napriek rozdielom.

V porovnaní s predchádzajúcimi hrami Hazelight Studios posúva Split Fiction hranice kooperatívneho hrania ešte ďalej. Vývojári naplno rozvinuli svoju kreativitu a priniesli hráčom dobrodružstvo, v ktorom sa fantázii nekladú žiadne medze. Dôraz na inovatívny herný dizajn a príbehové prvky priniesol štúdiu úspech už v minulosti. Ich predošlá hra It Takes Two získala v roku 2021 prestížne ocenenie Game of the Year na The Game Awards.
Podobne aj Split Fiction od svojho vydania zaznamenal obrovský úspech. Počas prvých dvoch dní sa predalo viac ako milión kópií, čím sa stal najrýchlejšie predávaným titulom štúdia Hazelight. Tento úspech len potvrdzuje, že hráči na celom svete oceňujú kvalitné kooperatívne zážitky, ktoré hra prináša.