Odborník na svet e-športu a marketingu Marek Galierik pre Aetter rozhovory povedal, ako sa plánujú veľké herné turnaje, či má gaming na Slovensku budúcnosť a aké výzvy čakajú hráčov vo svete hier.
V ROZHOVORE SA DOZVIETE:
- Kedy začal svoju gamingovú cestu
- Ktorá hra je jeho najobľúbenejšia
- Môžu digitálne hry hráčom v niečom pomôcť
- Ako sa v posledných rokoch vyvíjala situácia v e-športe
- A mnohé iné
OD HOBBY K PRÁCI
Marek Galierik svoju kariéru hráča digitálnych hier naštartoval už na strednej škole. Spoločnosť mu robila slávne známa PlayStation 2. Jedného dňa, keď s kamošmi z Česka hrali Minecraft, uvedomil si, že hry naozaj spájajú ľudí, a to aj takých, ktorí sa nikdy predtým nevideli.
Spočiatku iba hrával hry, ako väčšina detí, avšak postupne sa im začínal venovať viac. Pomáhal napríklad ako dobrovoľník na slovenských gamerských akciách. Neskôr z neho bol rozhodca na turnajoch a potom pracoval pre agentúru Lancraft, kde o herné projekty nikdy núdza nebola.
Aj napriek tomu, že sa chcel venovať hrám, nemal presný cieľ a v tom čase nevedel, kde by chcel pracovať. Vysoká škola mu dala čas, a práve počas štúdia na FMK hľadal sám seba: „Na tej výške viete viac spoznať samého seba. Výška vám dáva disciplínu, ale aj napríklad kontakty.“
Osobne preferuje hry na rozmýšľanie, formáty ako napríklad World of Warcraft, pričom jeho najobľúbenejšia je kartovka Hearthstone, ale nepohrdne ani multiplayer hrami ako League of Legends alebo Valorant. Okrem herného sveta sa venuje aj marketingu, ktorý podľa neho k tomu patrí a treba ovládať minimálne základy. Ak tvorí reklamu, tak sa snaží tvoriť obsah s nadhľadom a humorom, čo nakoniec pomáha.
HRY ROZVÍJAJÚ SOFTSKILLS
„Na Slovensku máme stále predsudky o hráčoch, že sedia doma zavretí celé dni za počítačom a nehýbu sa. Pozorujem však, že sa to mení a je to na dobrej ceste,“ hovorí o hráčskej komunite Marek. V čom môžu digitálne hry mladému človeku pomôcť? „Určite pomáhajú pri rozvíjaní softskills,“ hovorí Marek.
V hrách vidí hneď niekoľko pozitív. Hry vedia pomôcť pri učení sa jazykov, ale aj lepšie využívať napríklad angličtinu alebo socializovať sa. Pre príklad, keď si hráč nájde skupinu kamarátov, ktorí hrajú rovnakú hru alebo majú radi rovnaký žáner.

Marek priblížil, že je vidieť v československom hernom svete posun, napríklad od dôb koronavírusu. Hoci počas covidu offline eventy stagnovali, situácia sa vracia do normálu a vo svete e-športu vidieť zdravý nárast popularity.
Viac sa dozviete v celej epizóde Aetter rozhovorov, ktorú nájdete na všetkých streamovacích platformách. Ak by ste nemali rozhovorov dosť, môžete si vypočuť ďalšie časti, napríklad tú s herečkou Monikou Szabó alebo s mediátorkou Zuzanou Markovou.