Pozor na trápne profilovky! Google ich začne používať vo svojích reklamách
Napísal abrnkyna 15. októbra 2013
Informácie zo sveta médií a marketingu.
Slovenská sporiteľňa chystá nové logo. Pozrite si ho
Najväčšia banka na Slovensku, Slovenská sporiteľňa, prejde omladzovacou kúrou po desiatich rokoch. Budúci týždeň predstaví zlepšené logo, ktoré by malo podľa banky viac zodpovedať modernej grafike. Súčasná podoba vizuálnej identity už nezodpovedá súčasným trendom v grafickom dizajne, preto sa rakúska banková skupina rozhodla, že svoj vizuál upraví. Banka tvrdí, že nepôjde o žiaden drahý tresk, ktorý by stál milióny eur, ale „o organický a prirodzený proces“. Keď po 15. októbri budú tlačiť bilbordy s ponukami vianočných akcií, bude na nich použitý nový vizuál. Väčšina klientov si zmenu zrejme ani nevšimne. Banka hovorí o jemných grafických úpravách.
Antik šíril programy bez povolenia, Markíza zaplatí za hlasnú reklamu
Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na svojom utorkovom zasadnutí udelila štyri finančné sankcie. Najvyššiu, vo výške 4-tisíc eur, zaplatí Markíza za prehnanú zvukovú intenzitu reklamy počas filmu Harry Potter a Dary smrti, ktorý odvysielala v marci tohto roka. Mac TV, držiteľ licencie na vysielanie staníc skupiny Joj, bude ľahší o 3 500 eur, pretože priamy prenos Miss Slovensko 2013 prerušil reklamnými brejkmi viackrát ako povoľuje zákon. Peňažnú pokutu 1 000 eur dostal aj verejnoprávny RTVS, ktorý na Jednotke odvysielal textové programové upútavky bez uvedenia vekovej vhodnosti.
Profesia sa rozrástla, podchytila si upratovačky či opatrovateľky
Spoločnosť Profesia prevádzkujúca najnavštevovanejší slovenský pracovný portál oznámila v stredu akvizíciu webov Domelia.sk a Domelia.cz. Weby sa zameriavajú na inzerciu práce – zahŕňajú databázy ľudí na pomoc v domácnosti, opatrovanie či doučovanie. Databáza na oboch weboch je podobne ako na Profesii otvorená aj zadávateľom, registrovaní klienti môžu inzerovať svoje služby, resp. voľnú prácu. Cenové detaily transakcie neboli zverejnené. Profesia uviedla, že kúpené weby prejdú v najbližších mesiacoch redizajnom. Aj po ňom zostane Domelia na vlastnej doméne, ktorú bude Profesia.sk technicky a marketingovo zastrešovať.
Rada pre reklamu neodsúdila rasistický bilbord
Rada pre reklamu aj v októbri posudzovala sťažnosti na komerčnú komunikáciu na Slovensku. Verejnosti sa tentokrát nepáčila bilbordová kampaň „Belinka Illumina“ zobrazujúca čierneho muža s vybielenou tvárou, ktorú sprevádzal text hovoriaci o návrate k prirodzeným farbám. Sťažovateľ označil reklamu za rasistickú, Rada pre reklamu sa však s týmto názorom nestotožnila a označila reklamu za etickú.
Pozor na trápne profilovky. Google ich použije v reklamách
Spoločnosť Google začne v reklamách používať mená a profilové fotografie svojich používateľov, ktoré zobrazí ich „priateľom“ pri jednotlivých odkazoch vo vyhľadávaní. Google „osobnejší“ spôsob inzercie nasadí na základe údajov, ktoré bude čerpať z vlastnej sociálnej siete Google+, kde môžu používatelia sledovať obsah, komentovať stránky alebo im udeliť odporúčanie cez googlovskú funkciu Like. Túto využíva pri vyhľadávaní už od začiatkov uvedenia Google+.
Text:Veronika Buláková
Zdroj: medialne.sk