Týždeň vedy a techniky na FMK
Napísal abrnkyna 16. novembra 2013
TRNAVA 11. novembra sa začal 10. jubilejný ročník Týždňa vedy a techniky na Slovensku. Keďže veda a technika sú neoddeliteľnou súčasťou života každého študenta, túto akciu si nenechala ujsť ani naša škola. Od pondelka do štvrtka mohli študenti navštíviť zaujímavé prednášky rôznych profesionálov v oblasti médií a marketingu.
Na prednáškach, workshopoch a diskusiách si každý mohol vyskúšať rôzne úlohy, napríklad ako byť správny copywriter, či dozvedieť sa niečo viac o známych marketingových ťahoch. Vítaný bol každý, kto si chcel vyskúšať danú tému na vlastnej koži. Avšak nielen reklamy mali veľkú obľubu. Na svoje si prišli i nadšenci filmovej tvorby, kde sa mohli informovať ohľadom filmovej hudby a aké má vlastne funkcie.
Počas štvordňového seriálu prednášok našu školu navštívil aj poslanec NRSR Mikuláš Dzurinda. Študentom radil v oblasti politickej sféry a informoval svojich poslucháčov o tom, pred akými výzvami stojí diplomacia v 21. storočí. Pre tých, ktorí sa chcú stať redaktormi bola odporučená prednáška Jozefa Kotrisa, ako to v skutočnosti v takej reálnej redakcií vyzerá.

Vo štvrtok 14. novembra sa na pôde FMK v priestoroch kina OKO predstavil Václav Mika – generálny riaditeľ RTVS spolu s tímom PR a marketingu.
Mika svoju prednášku zameral hlavne na dôležitosť verejnoprávnych médií, ktoré podľa neho prinášajú svojmu publiku väčšiu diverzitu programov. V prípade televízie, ktorá pracuje s o sedem hodín dlhším programovým obsahom vďaka nižšiemu počtu reklám, sú to napríklad rôzne dokumenty a programy určené pre minoritné skupiny, ktoré by sme v komerčných televíziách hľadali naozaj ťažko. Ďalej vyzdvihol nezávislosť verejnoprávnych médií od politickej a ekonomickej moci a mainstreamových názorov.
Pri otázke, čo pre nás RTVS pripravuje na rok 2014 Mika zdôraznil najmä trinásť dielny seriál Kolonáda, ktorý je výnimočný najmä tým, že celá jeho výroba prebiehala na Slovensku. O to či bude divácky atraktívny sa vraj neobáva, a za dôležité považuje predovšetkým jeho kvalitu.
Celá prednáška sa niesla v uvoľnenej, príjemnej, niekedy až humornej atmosfére.
Otázky, ktoré padali z úst študentov v nadväzujúcej diskusii boli naozaj rôznorodé. Medzi inými napríklad prečo bol zrušený tretí kanál Slovenskej televízie (nedostatok materiálu), aký rozpočet pre RTVS by bol najideálnejší (o 120 miliónov eur vyšší ako je teraz). Jedna z otázok, ktorá vynikla z radu ostatných bola, prečo sa RTVS rozhodla zmodernizovať úvodnú znelku Večerníčka. Odpoveď je jednoduchá. Spolu s radom ďalších modernizácií je to signál pre konkurentov, že RTVS ide s dobou a je späť v hre, pripravená bojovať.
Text: Michaela Gálfiová a Soňa Braunová, foto : KP