Vývojári Helldivers 2 konečne oslavujú úspech hry
Napísal Katarína Kedžuchována 7. apríla 2024
Tím vývojárov Helldivers 2 na začiatku vydania riešili nemalé technické problémy. Na veľký nával hráčov hra nebola pripravená, no po dvoch mesiacoch opráv sa konečne tešia čisto pozitívnym recenziám.
Strieľačku Helldivers 2 vytvorili vývojári z Arrowhead Games Studio. Toto nezávislé herné štúdio založili bývalí žiaci švédskej technickej univerzity Luleå a funguje od roku 2009. Arrowhead sú autormi aj predošlej časti hry, Helldivers, ktorú vydali v roku 2015. V ich portfóliu nájdete hry Magicka, ktorá získala ocenenie Hra roka 2008 v súťaži Swedish Game Awards, The Showdown Effect alebo Gauntlet.
Niekoľko herných portálov, v recenziách z prvých týždňov, spomína problém samotného pripojenia do hry. Na začiatku vydania vývojári nemali dostatočne stabilné servery na to, aby pokryli nečakane veľké množstvo hráčov a preto bolo prakticky nemožné si hru vôbec zapnúť. Avšak v súčasnosti tieto problémy už dávno pominuli a hráči hru stále udržiavajú v top 10 najhranejších hier za deň.
Čo je náplňou hry?
Hra Helldivers 2 vyšla 8. februára tohto roku a je podporovaná na platformách Windows a Playstation 5. V tejto multiplayerovej kooperatívnej strieľačke majú za úlohu tímy do 4 hráčov spĺňať misie na desiatke planét okolo Super Zeme. Nie je tu žiadna kampaň či veľa prestrihových scén, len samotné misie.
Hráči hrajú za elitnú triedu vojakov, ktorí šíria mier, slobodu a riadenú demokraciu na miesta, ktoré ohrozujú mimozemské entity. Helldiveri bojujú proti dvom typom nepriateľov a to rôznym druhom termitov a robotom, ktorých nazývajú automatoni. Značka mala v prvej hre ešte tretí typ nepriateľov a to mimozemšťanov Illuminátov, ale tí sa v pokračovaní aktuálne nenachádzajú.
V novej hre je dizajn prostredia, postáv vojakov či nepriateľov silno inšpirovaný aj filmovou sériou Star Wars. Oproti prvej verzii Helldivers vývojári zmenili aj mechaniku hry. Originálna hra využíva spôsob run and gun, čo predstavuje pohľad z vtáčej perspektívy, avšak v jej pokračovaní zvolili pohľad z tretej osoby. Aj takáto možno maličkosť dokáže výrazne zmeniť zážitok z hrania.
Funkcie hry, ktoré ju odlišujú od klasickej strielačky
Jednou z špeciálnych funkcií, ktoré hra Helldivers 2 má, je neustále zapnutie tzv. friendly fire. Toto nastavenie v hre spôsobuje, že hráča môže počas hrania zabiť nielen nepriateľ, ale aj spoluhráč či jeho vojenské vybavenie. Vežu s guľometom či lietajúceho drona spoluhráča nezastaví nič predtým, aby ich guľky zabili ďalších hráčov z jeho tímu.
Hra ponúka až 9 úrovní náročnosti, takže každý si vie zvoliť vhodný level boja k jeho skúsenostiam. Ako bolo spomenuté vyššie, misie si hráč vyberá z mapy na svojej lodi, avšak nie všetky sú sprístupnené. To ovplyvňuje a riadi takzvaný Game Master, ktorého hráči poznajú pod menom Joel.
Práve v rozhovore pre webový portál Gamerant vývojári prezradili, ako funguje celý systém misií a náročnosť úloh. Spomínaný majster hry Joel je reálna osoba a ovláda priebeh boja v hre či diktuje, na akých miestach sa vojna bude odohrávať. S hráčmi komunikujú najmä cez sociálnu sieť X a Discord, kde okrem nových misií uverejňujú aj zaujímavé informácie zo zákulisia či o opravách v hre.
Joel vytvára časovo obmedzené misie, ktoré keď hráči splnia, dostanú odmenu v podobe nových zbraní či pomôcok v hre. Vo väčšine prípadov sa hráčom podarí úlohu splniť, avšak pri neúspechu ich čaká aj trest.
Naposledy sa to stalo pri misii Tien Kwan, kde hráčom chýbalo len pár percent k dokončeniu úlohy. Trest samozrejme spočíval v tom, že hráčom nesprístupnili nové vybavenie v hre a museli sa snažiť ďalej. Neskôr sa hráčom podarilo misiu ukončiť a ako odmenu dostali nové robotické vybavenie do hry.