Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

107, 2 FM - LADÍME S VAMI POČAS CELÉHO DŇA



107, 2 FM - LADÍME S VAMI POČAS CELÉHO DŇA
Background

Existujú zdravé alternatívy?

Napísal na 3. marca 2016

Aj vy ste si všimli, že v tescu sa regál so športovým oblečením náramne zväčšil? Rovnako aj potraviny o ktorých sme v živote nepočuli, zrazu všetci ospevujú ako jedlo, ktoré keď vložíš do úst náhle vysaje všetok tuk z večerných sedení v mekáči. Celý marketingový svet sa nám snaží naznačiť jediné, prejedanie už nie je IN. Dostali sme sa do bodu, kde sa mnohí začali viacej starať čo si dajú na večeru a či si pôjdu zabehať. Leto sa blíži pomaly, ale isto. Skúsme aj my raz ísť za stádom,  pretože áno vianočné koláče sú na nás vidno.

Otázkou je ako by sme mohli obmeniť nezdravé potraviny, ktorých sa nevieme nabažiť aj my jedáci od kosti? Zhrnieme si zopár typov.

Fitnessky sa ho boja dotknúť, pre nás smrteľných,  raj na zemi. Biela smrť, cukor, alebo rôzne jeho formy pomenené na etiketách tak, aby sme ani netušili, aké veľké množstvo tam prisypali. Čím by sme ho mohli nahradiť ?

Prírodný trstinový cukor

Nerafinovaný repný cukor

Kokosový cukor

Med, javorový, datľový sirup

Stévia

Proteínový prášok

Sušené ovocie či normálne ovocie osladí váš život najlepšie.

 

Skúsme si namiesto tribitky dať banán alebo namiesto kokakoly dať čistú vodu. Vydať sa na cestu, ktorej cieľom je, zbaviť sa pár kíl navyše neznamená nejesť nič sladké, sacharidy sú smrť, po 17-tej už nejesť, jesť len papriku a rajčinu dokonca života či vôbec nejesť. Veď to by sme nevydržali. Naša cesta za zdravším JA by mala stopku hneď na prvej odbočke, a preto si  zhrnieme pár potravín, ktoré nemusia chutiť sladko ale sú prešpikované cukrom, ktorý nášmu telu neprospieva.

Kečup

Omáčky na grilovanie

Proteínové tyčinky

Bežné orechové maslá

Šalátové dresingy

Instantná ovsená kaša

Omáčky na špagety

Cereálie

Jogurty

Müsli

Blaženosť na jazyku, chrumkanie pod zubami fornetov zo stanice, lenže múka, múka, múka presnejšie biela múka. Babičky z nej pripravujú najlepšie moravské koláče, plnené rožky či záviny. Chlipni naspäť slinu, pretože dá sa to aj zdravo. V súčasnosti je boom všetkého zdravého, lebo sa prežierame k smrti. Všetci, čo sa zaoberajú týmto štýlom života správne,  pochopili. Nejesť nie je riešenie, ale jesť s určitou úpravou, dostať totožnú chuť a bez zbytočného špeku to je umenie.

Bielu múku vymeníš za celozrnné varianty–  špaldová, ražná, pohánková, ovsená, ktorá vzniká pomletím ovsených vločiek. Cícerová, kokosová či mandľová múka.

Kokosová múka

kokosová múka

 

Úbohé sacharidy, no tie majú povesť.  Zjem čo i len zemiak a hotovo, čau diéta. Nie, nie je to tak len si treba vybrať správne, jesť ich v správnu hodinu a správne ich pripraviť.

Napríklad ryža existuje veľa jej výživných druhov, ktoré naše telo potrebuje na energiu,  aby sme mohli vybehnúť po schodoch či zdvihnúť činku. Dlhozrnná, jazmínová, basmati, divoká ryža dokonca červená ryža.

Červená ryža

Milované cestoviny na milión spôsobov. Alternatíva existuje a je to ako s múkami z ktorých sú vyrobené. Preferovať treba celozrnné, ktoré sú pre naše telo výživnejšie, pretože pozostávajú zo všetkých častí zrna, ktoré sa melú na múku na rozdiel od bielej v  ktorej z 3 častí zrna po spracovaní ostane len jedna časť, čiže je ochudobnená a potom aj my.

Okrem spomínanej múky do väčšiny koláčov idú margaríny, ktoré dokážeme nahradiť klasickým maslom, ghee maslom, kokosový olejom, ktorý je do zdravých dezertov priam stvorený.

Ghee maslo

Slnečnicový olej vymeníme za veľmi populárny olivový olej a menej známe tekvicové, sezamové, konopné či ryžové oleje treba zaradiť pri snahe o úbytok hmotnosti.

Ďalším naším nepriateľom sú tavené syry. Bambino a biely rožok. Večné raňajky. Tavené syry, ktoré obsahujú nezdravé tuky  sa dajú obmeniť za rôzne tvrdé syry, tvaroh, ricottu ba dokonca aj bryndza je vhodná, pretože podporuje budovanie svalov rovnako ako tvaroh.

Ricotta

Ricotta cheese

Foto: www.fitshaker.sk, www.vitastyle.cz, www.italymagazine.com, www.fitrecepty.sk, www.pharus.sk, www.helfy.pl