Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!



107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!

Background

Biznis s hladnými: na webe pribúdajú agregátory na objednávku jedla

Napísal na 26. novembra 2013

Biznis s hladnými: na webe pribúdajú agregátory na objednávku jedla

1483945_10201588559213181_720919623_nNa slovenskom webe sa nerozmáhajú len agregátory na vyhľadávanie zliav, ale najnovšie aj viacero podobných projektov zhromažďujúcich online objednávky jedál zo slovenských reštaurácií. Do tohto typu služby sa ešte na jar spustil portál Azet s vlastnou službou Bistro.sk. Tá najskôr fungovala len pre Bratislavčanov, aktuálne už pokrýva všetky krajské mestá, hoci širšia sieť zapojených reštaurácií sa ešte buduje. Vstup na slovenský trh v minulých dňoch ohlásil aj celosvetový reťazec Foodpanda. Česká spoločnosť Slevomat.cz, prevádzkujúca u nás zľavový portál Zľavomat.sk, zas v piatok uviedla vlastnú službu DajmeJedlo.sk. Domáci Azet neváhal pri spustení služby okrem vybudovania webovej platformy investovať aj do hardvéru – partnerským reštauráciám spoločnosť dodáva elektronické online zariadenia určené na prijímanie a potvrdzovanie objednávok z Bistro.sk.


Letí, letí! Bilbord British Airways vás upozorní na lietadlo vo vzduchu

British Airways má novú outdoorovú kampaň, vďaka ktorej dokáže okoloidúcich upozorniť, aké lietadlo môžu vidieť práve vo vzduchu. Dovolíme si tvrdiť, že ide o jednu z najkreatívnejších reklám aeroliniek vôbec. Vždy, keď odletí lietadlo z dráhy a začne naberať na výške, na interaktívnom bilborde sa objaví malý „zázračný“ chlapček a začne rukou ukazovať na stroj letiaci do diaľky. Okrem toho sa na obrazovke zjaví aj destinácia a číslo letu. Inšpiráciou pre vznik zaujímavého bilbordu bola pre British Airways pravdepodobne reklama, ktorou vlani žala úspech nórska aerolinka Wideroe. Tá dokonca obsadila tretie miesto v súťaži najlepších reklám v roku 2012. „Poznáte to sami. Koľkokrát ste sa pozreli na oblohu a zazreli nejaké lietadlo. Možno ste si v duchu povedali, že, bohvie, kam toto lietadlo letí. Možno do nejakej teplej dovolenkovej destinácie…,“ povedala pre médiá Abigail Comber, hlava marketingu spoločnosti. A práve na základe každodenných otázok sa pokúsili dať zvedavcom odpovede.

Video: Interaktívny bilbord z Londýna

Video: Reklama nórskej spoločnosti


Syndikát novinárov sa snaží predísť finančnému kolapsu

297_sFinančné problémy Slovenského syndikátu novinárov (SSN) medializované v týchto dňoch nie sú nové, ale trvajú už pár rokov. Vyriešiť situáciu by podľa rozhodnutia 11. snemu SSN, ktorý sa konal v sobotu 16. novembra v Bratislave, malo vedenie syndikátu – Predstavenstvo SSN do konca januára budúceho roka. Snem totiž okrem iného uložil Predstavenstvu SSN do 31. januára 2014 zabezpečiť vznik a realizáciu krízového scenára a zabrániť finančnému kolapsu organizácie. Má tiež vypracovať rozpočet organizácie na rok 2014. Vedenie SSN má do 25. februára 2014 opätovne preskúmať nevýhodné zmluvy a projekty a vyvodiť právne dôsledky.

 


.týždeň ocenili za expresívne fotoreportáže pápeža a juhoamerických väzníc

Slovenský časopis .týždeň získal na súťaži European Newspaper Award tri ocenenia. V súťaži dizajnu a konceptu tlačených médií bodoval týždenník v kategórii Fotoreportáž, ako aj v tematickej kategórii Vatikán. Porota ocenila obrazový materiál o pomeroch v latinskoamerických väzniciach v spoločnej kategórii denníkov a časopisov. Cenu dostalo v tejto kategórii celkovo dvanásť európskych médií. V tematickej podkategórii Vatikán, ktorá súvisela s výmenou pápežov, získal .týždeň dve ocenenia. Týždenník zobrazil na sugestívnych záberoch odchádzajúceho Benedikta XVI. .týždeň sa v súťaži presadil ako jediný slovenský zástupca. Väznice v Južnej Amerike fotil taliansky fotoreportér Valerio Bispuri, bývalého pápeža rímska fotožurnalistka Alessandra Benedettiová.

1465021_10201132783623593_1994383531_n

1474672_10201132783663594_960395860_n

1470633_10201132783543591_1965528060_n


Spojenie rozhlasu a televízie neprinieslo veľké úspory, tvrdí Mika

Vaclav_Mika_250_vyska_strauchVeľké očakávania o rýchlych úsporách vyvolaných spojením STV a SRo neboli reálne, povedal na stredajšom rokovaní Rady RTVS generálny riaditeľ spojeného verejnoprávneho média Václav Mika. Spolupráca by bola možná aj bez spojenia, uviedol V. Mika a dodal, že trvá na tom, že „aj pri spojení treba zachovať integritu oboch médií“.

 


Vysielatelia: Plán dvojnásobných príjmov donúti Radu hľadať zámienky na pokuty

LogoLeftyAsociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc (ANRTS) združujúca najväčších slovenských vysielateľov ostro vystúpila voči návrhu štátneho rozpočtu pre rok 2014, ktorý počíta s tým, že Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) má v budúcom roku zdvojnásobniť svoje príjmy. Tie má mediálny regulátor takmer výhradne z vyberania pokút za prehrešky vysielateľov – vlani išlo o 97 percent všetkých príjmov. Kým v tomto roku mala RVR na pokutách vybrať 160-tisíc eur, na budúci jej štát „naplánoval“ príjem 340-tisíc eur.
Podľa ANRTS navýšenie príjmov na úrovni 212,5 percenta nemá žiadne racionálne odôvodnenie a dôsledkom návrhu môže byť nedôvodné sankcionovanie súkromných vysielateľov.

 

Text: Veronika Buláková
Zdroj: medialne.sk


Pokračovať v čítaní