Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

107, 2 FM - LADÍME S VAMI POČAS CELÉHO DŇA

107, 2 FM - LADÍME S VAMI POČAS CELÉHO DŇA 

Background

6 tipov pre vysokoškolákov ako zefektívniť štúdium a odbúrať stres pri množstve povinností

Napísal na 24. februára 2020

Máš pocit, že koncentrácia nie je tvojou silnou stránkou? Možno ti v jedálničku chýbajú len oriešky, celozrnné potraviny a dostatočný pitný režim.

Je len tretí týždeň letného semestra, no ty už máš pocit, že sa na teba všetko sype a nezvládaš to? Pripravili sme si pre teba 6 tipov ako zvládnuť všetky povinnosti ľavou-zadnou.

1.TEKUTINY

Áno. Aj nedostatok vody môže priniesť svoje nevýhody v učení. Vždy sa pred hodinou uisti, že si sa poriadne napil.

Tekutiny ti napomôžu lepšie sa sústrediť. Zdroj: Giphy

2. POZNÁMKOVÝ BLOK

Nestíhaš si zapisovať učivo do počítača alebo zošita? Priprav si vedľa seba malý zošit, kde si budeš zapisovať dôležité informácie z prednášky, ako napríklad knižné zdroje alebo informácie z obrázkov.

Takto budú tvoje poznámky prehľadnejšie a bude sa ti ľahšie učiť. Zdroj: Giphy

3. OPAKOVANIE JE MATKA MÚDROSTI

Je pravdou, že opakované čítanie jednej a tej istej veci je nudné a vedie k prokrastinácii. Ak si však po každom dni zosumarizuješ, čo si sa naučil, cez skúškové obdobie budeš pripravený na samé Áčka.

Pri pravidelnom opakovaní nebudeš musieť zažívať stres z nedostatku času. Zdroj: Giphy

4. FAREBNÉ VYZNAČOVANIE

Čierny text na bielom papieri je fádny. Preto si pomôž zvýraznením dôležitých slov alebo viet farebnou fixkou. V texte sa budeš ľahšie orientovať a neprehliadneš podstatné informácie.


Každú informáciu a jej podkapitolu si označ rozdielnymi farbami. Budeš mať prehľad a rovnomerne rozdelené učivo. Zdroj: Giphy.com

5. JEDLO

Zdravé stravovanie napomáha tvojmu telu a orgánom správne pracovať. Huby, oriešky, kofeín, celozrnné potraviny a mentol pôsobia ideálne na správnu činnosť mozgu a udržia ťa v pozore.

Tak si nezabudni dať pred prednáškou dostatočné množstvo jedla, aby si hladným žalúdkom nevyrušoval seba a svojich spolusediacich. Do tašky si zabaľ aj mentolové žuvačky, ktoré pomôžu pri sústredení a odbúravajú stres.

Kvalitná horká čokoláda vytvára v tele látky na podporu tvorby hormónu šťastia, serotonínu. Pri dobrej nálade sa vždy lepšie učí. Zdroj: Giphy

6. HUDBA

Ak ti učenie pri hudbe nerobí problém, vytvor si vlastný playlist, pri ktorom sa uvoľníš. Pri čítaní sa odporúčajú inštrumentálne verzie piesní, slová ťa môžu zbytočne rozptyľovať.

Dobrá hudba ťa naladí a zvýši chuť do učenia. Zdroj: Giphy

Zdroje: Giphy


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *