Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

Background

Zo sveta médií a marketingu (13.2.-19.2.2013)

Napísal na 19. februára 2013

Tesco chce ponúknuť Clubcard komunite zábavnú telku

V Beta verzii je momentálne dostupná len pre personál reťazca. Britský reťazec Tesco chce majiteľom vernostnej karty Clubcard okrem kupónov a poukážiek ponúknuť aj vlastnú televíziu. Avizuje zábavu a tisícky filmov a televíznych relácií. Tesco ponúkne svoju vlastnú televíziu prostredníctvom platformy Blinkbox, v ktorej má reťazec od prvej polovice minulého roka 80-percentný podiel. Rozdielom bude, že zákazníci Clubcard nebudú musieť za filmy z databázy platiť, keďže služba bude ponúkaná zadarmo. Clubcard TV má nadviazať na minuloročnú akciu, ktorá ponúkala majiteľom Clubcard pri kúpe DVD, pozrieť si ho online cez Blinkbox.


Skupina Nova ide dvoma smermi. Stavajú nové kanály, ale chce predať menej reklamy

Televízia Nova prechádza v týchto mesiacoch zaujímavú fázu svojho vývoja. Osláviť devätnáste narodeniny tým, že sa rozhodnete vysielať menej reklamy, poteší určite hociktorého diváka. Pre akcionárov to ale nemusí byť vždy dobrá správa. Na druhej strane, Nova môže zvýšiť hodnotu svojej skupiny tým, že spustí nový kanál. A nové stanice vznikajú ako na bežiacom páse. Vlani prinieslo vedenie Novy na trh TV Fanda a potom aj Smíchov, tento rok pribudne Telka, ktorá bude reprízovať obsah Novy od polovice deväťdesiatych rokov až po súčasnosť. Tento krok môže pomôcť navýšiť hodnotu celej skupiny, pretože Nova bude v Českej republike prevádzkovať celkom 5 celoplošných neplatených programov (v DVB-T) ak tomu aj dve platené stanice v kábli a na satelite.


Rádio Hit FM zmena majiteľa nespasila. Stanica vôbec nevysiela

Aktuálne stanica nie je dostupná ani na FM vysielačoch, vďaka ktorým vysielala v Trenčianskom, Žilinskom, Nitrianskom, Banskobystrickom a Trnavskom kraji. Nefunguje ani internetový stream. Rádio je dlhodobo v existenčných problémoch, od júla 2011 do septembra 2012 vysielalo iba hudbu po tom, čo jeho zamestnanci pre nevyplatenie miezd podali hromadnú výpoveď. Vysielanie bez hovoreného slova, respektíve spravodajstva však nebolo v súlade s pridelenou licenciou a stanici hrozilo jej odobratie Radou pre vysielanie a retransmisiu (RVR).


Poľskí farári si kázne sťahujú z webu

Viac ako 2100 poľských farárov si hlavu s nedeľňajšou kázňou až tak veľmi nelámu. Vypomáhajú si sťahovaním textov zo špecializovaného plateného webu. A ani teológovia nemajú námietky, pokiaľ však kazateľ použije cudziu reč len pre inšpiráciu, a nie ako plagiát. Elektronické zborníky obsahujú niekoľko desiatok kázaní na dané témy, a to všetko za sotva desať zlotých (2,40 eura). Príručka pre nedeľné kázne pred náročnejším publikom je drahšia, stojí 21 zlotých (asi 5 eur).


V Česku vo veľkom vymierajú zľavové portály

Počet zľavových serverov na českom trhu sa za uplynulý rok znížil zo 180 na terajších 90. Pre menšie zľavové servery prichádza ťažké obdobie z hľadiska tokov hotovosti. Prvé zľavové servery začali v Česku fungovať na jar 2010, o rok neskôr ich počet prekročil 200. Od tej doby počet portálov klesá. Na zľavových portáloch pravidelne nakupuje štvrtina Čechov. Z nich 89 percent je s nákupom so zľavou spokojných.


Módne spoločnosti prichádzajú na chuť „shwoppingu“

Ako podporovať predaj, a pritom urobiť niečo dobré pre spoločnosť? Marks & Spencer alebo H & M našli kompromis , ide o tzv shwopping. Výraz shwopping, ktorý sa skladá z dvoch anglických slov: swap (vymeniť) a shopping (nakupovanie, nakupovať), prvýkrát použila v minulom roku spoločnosť Marks & Spencer. Označila tak istý typ výmenného obchodu: za staré oblečenie, ktoré zákazníci priniesli na zberné miesta a ktoré bolo následne odovzdané charitatívnej organizácii, dostali zľavové kupóny na budúci nákup. Tento rok vo februári sa shwoppingem začína aj švédska spoločnosť H & M. Podľa oficiálneho vyjadrenia by výmenný obchod sa mal začať na všetkých 48 trhoch, kde je spoločnosť činná. V Českej republike sa začne 21. februára. Za každú tašku, obsahujúcu minimálne tri kusy oblečenia, dostane zákazník kupón v hodnote piatich eur. Zobrané oblečenie potom bude odovzdaný neziskovej spoločnosti, ktorá zaistí následnú recykláciu. Cieľom spoločnosti je tiež nájsť vlastné inovatívne riešenia, ako textilné vlákna znovu použiť.

 

 

Text:Veronika Buláková, Marianna Sádecká