Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!



107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!

Background

Zo sveta médií a marketingu (10.4.- 16.4.2013)

Napísal na 16. apríla 2013

Plustelka štartuje 1. mája, ponuka kanálov sa rysuje

plustelka_sloganNová DVB-T služba pozemného operátora Towercom bude naostro spustená od 1. mája. Spoločnosť informáciu zverejnila priamo na aktualizovanom webe pripravovanej platformy. V balíku pravdepodobne spoplatnených kanálov v rámci Plustelky avizuje Towercom „extra dávku športov, skvelých filmov, dokumentov, ale aj detských programov“. Operátor zákazníkov vyzýva k nezáväznej registrácii vopred, zákaznícke centrum má potenciálnych klientov informovať o termíne spustenia skúšobnej prevádzky. Používatelia registrovaní do 22. apríla súťažia o šesť vstupeniek na motoristické podujatie na Slovakia ringu, pričom cenu venoval kanál Eurosport. To nasvedčuje tomu, že športová stanica sa objaví v ponuke Plustelky.



Facebook predstavil Partner Categories, nový spôsob cielenia reklamy

Novinka Partner Categories tak trochu kopíruje funkciu, s ktorej pomocou Facebooku umožňuje vytvoriť si na základe dát jeho partnerov vlastné publikum, s tým rozdielom, že je oveľa jednoduchšia na použitie. Publikum si totiž nie je potrebné vytvárať, Facebook ho v spolupráci so svojimi partnermi už predvytvoril a zadávateľovi reklamy si stačí vhodné publikum vybrať zo zoznamu, ktorý obsahuje v tejto chvíli niečo cez 500 položiek. Každá kategória obsahuje informáciu o tom, podľa dát ktorého z partnerov je vytvorená. Partneri sú pritom rovnakí ako u predchádzajúcich podobných produktov Facebooku, iba jeden z nich (BlueKai) vypadol. Sú nimi firmy Acxiom, Datalogix a Epsilon.


Pobočky supermarketov i na univerzitách

walmart-on-campus-at-arizona-state.pngTiež by ste si radi pri svojich vysokoškolských štúdiách nakúpili potraviny v rámci areálu univerzity namiesto trmácania sa do najbližšieho supermarketu? Na konferencii Multichannel Sales and Marketing menovala Pavlína Hajnová zo spoločnosti Centers Data ako jednu z príčin stagnujúcich tržieb maloobchodu to, že nedokáže využiť príležitosti a ponúknuť ľuďom tovar v okamihu, keď ho chcú, s poukazom na pražskú fakultu architektúry, kde sú stovky študentov a chýba aj možnosť kúpiť si poriadnu kávu. V USA sú evidentne trochu napred. Najväčší celonárodný reťazec plánuje rozšírenie o predajne „Walmart on Campus“. Walmart už oznámil plán na otvorenie pobočky na Arizona State University, čoskoro sa aj otvorí „dvojča“ na Georgia Tech. Medzi predávaným tovarom by mali byť aj lieky alebo klasický merchandise spojený s menom miestnej univerzity. Predajne by mali mať menej ako 10 zamestnancov a svojou plochou nebudú patriť medzi tie najväčšie – v lokálnom meradle sa dajú prirovnať k o niečo väčším slovenským obchodom Tesco Express.


Trochu iná Ordinácia. Nova nakrúca seriál Doktori z Počátkov

crop-387304-doktoriNova pripravuje ďalší seriál z lekárskeho prostredia. Projekt nazvaný Doktori z Počátkov predstavil generálny riaditeľ Novy Jan Andruško v Televíznych novinách. Hlavným motívom nového seriálu majú byť, ako inak, vzťahy. Hrdinami, ako už názov napovedá, budú lekári. Nový pôvodný seriál Doktoři z Počátků z produkcie televízie Nova vás prenesú do prostredia, ktoré je mnohým Čechom veľmi blízke – malebné české dediny. Žiadne detaily z nakrúcania zatiaľ prezradiť nechcú, oznámili len, že v seriáli si zahrajú okrem iného Václav Postránecký, Marek Vašut, Martin Stránský, Martin Písařík, Halina Pawlowská, či Lenka Termerová. Dej nového seriálu sa má odohrávať v malej obci s názvom Počátky. Či ide o fiktívne miesto, alebo konkrétnu dedinu Počátky v blízkosti juhočeského Jindřichovho Hradca televízia komentovať nechce.


Väčšina používateľov hľadá na webe pôvodné správy

Pôvodné spravodajstvo na internete uprednostňujú viac ako dve tretiny ľudí. Rozoznať ich od správ prevzatých z iných zdrojov, ale považuje za ťažké takmer polovica užívateľov. Ukázal to prieskum spoločnosti Mediaresearch, ktorý agentúra predstavila na konferencii o výrobe obsahu a jeho producentoch. Výsledky výskumu potešia poctivých autorských novinárov, pretože väčšina internetových užívateľov deklaruje, že autentickosť spravodajského obsahu je pre nich dôležitá. Takmer štvrtina ľudí považuje autentickosť spravodajského obsahu za kľúčovú hodnotu a sledujú, nakoľko spravodajské médium prichádza s vlastným obsahom, alebo nakoľko ho preberá odinakiaľ. Úplne bez záujmu o pôvod čítaných správ sú asi dve percentá používateľov. O niečo väčšia (14%) je skupina ľudí, ktorí sa síce tiež o autentickosť nezaujímajú, ale len v prípade, že je obsah preberaný z dôveryhodného zdroja.



Súťaž o peniaze vylepšila Expresu návštevnosť webu

expres_2010_cierne_logoPoslucháčska súťaž „Rok života zadarmo“ mala pre najpočúvanejšie Rádio Expres želaný efekt – zatiaľ na webe. Stanici vzrástol počet návštevníkov webstránky, ako aj fanúšikov na Facebooku. Podľa údajov, ktoré Expres poskytol Mediálne.sk, sa do súťaže trvajúcej od 18. marca zapojilo viac ako 120-tisíc poslucháčov. V nedeľu 14. apríla žreb určil za víťaza poslucháča Atillu z Tešedíkova, ktorý od rádia získal vecné ceny vrátane 500-eurovej renty od Expresu, ktorú mu rádio bude vyplácať počas 12 mesiacov.

 

 

Text:Veronika Buláková, Marianna Sádecká


Pokračovať v čítaní