Umelec

107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!

Background

Recenzia: Veľký Gatsby

Napísal na 8. októbra 2013

Zhrnutie toho najdôležitejšieho z filmovej adaptácie románu z roku 1925.

Predstaviteľov hlavných postáv tohto filmu snáď ani nemusím predstavovať. Leonardo DiCaprio si začal získavať fanúšikov pri presladenom a cenami ovenčenom Titanicu. Ja som sa stal jeho fanúšikom definitívne až po Divokom Djangovi. V tomto prípade si (opäť raz) zahral milionára, ktorý vlastní obrovské sídlo v USA. Zmenilo sa len mesto – tentokrát je to New York.  Rozprávačom celého príbehu je „Spiderman“ Tobey Maguire.  Ten si zahral Nicka Carrawaya, obchodníka a chlapíka, ktorý sa snaží splniť si svoj vlastný americký sen.
613969-the-great-gatsby

V prvej polhodine sa zoznamujeme s prostredím americkej smotánky. Carrawayov kamarát Tom Buchanan je manželom jeho sesternice Daisy. Práve on je (aj keď o tom spočiatku sám netuší) hlavnou prekážkou v milostnom trojuholníku.

Jay Gatsby o sebe rozpráva kadejaké historky, no len málokto tuší, čo z nich je pravda. Jedno je však isté. „Trpí“ láskou k Daisy. Jeho dom je pravidelne svedkom luxusných večierkov, na ktorých sa objavujú pochybné existencie, slávne herečky, speváci, obchodníci, novinári ba dokonca aj údajný Beethovenov potomok… To všetko má len jeden dôvod – Jay dúfa, že raz do jeho domu zavíta aj jeho milovaná…

the-great-gatsby-movie-review_h

Nie som fanúšik romantických filmov, ale v tomto prípade musím uznať, že som sa nenudil (alebo lepšie povedané – nudil menej, než obvykle). Vysoký rozpočet (oficiálne zdroje uvádzajú 105 miliónov) bol vidieť. Mohli sme sa teda stať svedkami dobových áut či kostýmov v kombinácii s vynikajúcim soundtrackom. Niektoré piesne z filmu sú notoricky známe aj z rádia (napr. Fergie – Little party never killed nobody, Will.I.Am – Bang Bang), svojou trochou prispela napríklad aj Lana Del Rey a najväčší podiel na hudobnom podmaze má raper Jay-Z.

Napriek veľkým očakávania snímka nebola ktovieakým zázrakom. Pompézne scény boli v ostrom kontraste s nepochopiteľným konaním postáv (boli scény, kde som pochyboval o duševnom zdraví všetkých zúčastnených…). Inak film nebol vyslovene zlý. Ale som rád, že som ho nevidel v kine… Asi by som tie vyhodené peniaze ľutoval. Moje hodnotenie? 60%

(Zbožné prianie na záver:) Dajte DiCapriovi zase hrať zákeráka. Pre mňa za mňa aj v novom Supermanovi, bude prča!

Napísal: Ján Janočko