Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

Background

Kto cestuje, zbohatne

Napísal na 24. februára 2014

Nezáleží na tom, či patríte ku generácii Y – súčasným študentom vysokých škôl alebo nie, určite sledujete obrovský boom cestovania po svete. Naši priatelia uverejňujúci exotické fotky z rôznych kútov sveta na sociálnych sieťach v nás viac ako kedykoľvek predtým podnecujú túžbu vycestovať tiež. Veď prečo by sme mali sedieť doma na zadku, zatiaľ čo Jožko z 1.C pridáva selfies s tučniakmi z Juhoafrickej republiky a Julka, ktorá na strednej nemala kamarátov je v Thajsku už tretí mesiac a to tam len venčí psy.

see the places

Nepovieme nič nové, možností je v dnešnej dobe veľa. Aj ľudia, čo stále veria v dôležitosť vysokoškolského titulu považujú už za takmer povinnosť využiť program Erasmus, prípadne nejak inak aspoň na semester vycestovať a zažiť študentský život za hranicami. Mnohí po istej dobe na vysokej škole rezignujú, nájdu si prácu na pár mesiacov a za prvé zarobené odchádzajú za nezabudnuteľnými západmi, či východmi slnka. Pri rozprávaní rodičov a starých rodičov o starom režime nám behá mráz po chrbte, pretože predstava života s takmer nulovou možnosťou vycestovania je už takmer absolútne neprijateľná.

Kto cestuje, je bohatší. Naopak to ale neplatí. Nepotrebujeme byť bohatí, aby sme mohli vycestovať. Skvelým príkladom toho, ako sa dá cestovať na punk, je medzinárodná študentská súťaž, v ktorej dostanete kartón energetického nápoja a v trojčlennom tíme sa máte za týždeň dostať z bodu A do bodu B. Žiadne peniaze, jeden telefón, pár veci v ruksaku, len vy a vaši dvaja kamaráti, s ktorými viete, že to zvládnete. Podmienkou účasti je status denného VŠ študenta, platný pas a minimálne 18 rokov. Z celého sveta štartuje 100 tímov a aby bol vybraný práve ten Váš, potrebujete natočiť 60 sekundové video, ktorým presvedčíte o tom, že práve vy ste tí správni kandidáti.

Potom už ostáva jediné. Spýtať sa sami seba: Can you make it?

Viac info o súťaži na www.redbull.sk/student alebo priamo na www.redbullcanyoumakeit.com

 

Zdroj: PR článok