Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

107, 2 FM - LADÍME S VAMI POČAS CELÉHO DŇA

107, 2 FM - LADÍME S VAMI POČAS CELÉHO DŇA 

Background

Konkurencia študentských účtov v bankách rastie, marketingovú silu našli v youtuberoch

Napísal na 19. mája 2016

Už dávno mnohé banky pochopili, že svet patrí mladým. Zacieliť sa na perspektívneho mladého človeka, získať si jeho dôveru v študentskom účte a vychovať ho natoľko, že po skončení platného obdobia mladosti mu ponúkne kvalitný bežný účet ,,za odmenu“. Strategické formy, ktoré na nás kričia z každej strany. Pokladám si otázku – skutočne fungujú? 

V systéme silného konkurenčného boja už nestačí ponúknuť iba ,,povolené prečerpanie s minimálnym úrokom, výhodný prístup k aplikáciám na všetkých druhoch smartfónov či 24-hodinové využívanie Internet bankingu.“ Všetky tieto služby sú takmer rovnaké a ničím výnimočným sa nelíšia. Banky ale na trhu prosperovať musia, a preto bojujú aktívnymi marketingovými zbraňami.

Na každú reklamu sa vždy pozerám v zmysle ,,Čo tým chcel zadávateľ povedať?“ a ako veľmi bojuje o to, aby zmysel jeho služieb bol čo najvýhodnejší. Vždy sa pýtam, prečo si vyberá práve tento smer ,,boja“. Stratégie sú rôznorodé, a preto sa pozriem na tri TOP banky na Slovensku, ktoré smer zvidieľnenia použili rovnakým spôsobom – cez známe tváre. 

Svet patrí youtuberom

Tatrabanka okrem toho, že disponuje pre moje skromné oko elegantnou a štýlovou grafikou, spustila populárnu Tatraacademy najskôr s Rytmusom. Dedukujem, že keď sa prezentoval ako známa tvár mladých, využili na svoje promo značky práve jeho. V čase jeho ,,kroku vzad“ a nástupu vlny youtuberov začala Tatrabanka zrejme premýšľať, ako osloviť cieľovku 16+. Combo ExplOited, Moma, To je ten náš Matúš a Asimister nastupujú s challengom, v ktorom oslovujú práve najmladších zapojiť sa do tohto projektu. Splň päť úloh – založ si účet – dostaneš bonusových 30 EUR. Myslenie štandardnej masy ľudí 22+ už tuší, o čo ide, a to vidím aj v komentároch na sociálnych sieťach. Takmer 133 zdieľaní úvodného videa, viac ako tisíc lajkov, a pribúdajúce komentáre k videám od youtuberov, ktorí promujú Tatrabanku. Zapôsobilo, prvá banka palec hore za novozískaných klientov dobudúcna.

A, mimochodom, Moma sa tiež zásadovo drží svojich fanúšikov. 44 tisíc pozretí a viac ako tisíc dvesto lajkov na tom, ako strčí tvár do torty pred očami verejnosti. S poznámkou, ako by neklamala svojich fanúšikov, ktorí ju dostali tam, kde je teraz 🙂

 kajka

Ďalšou bankou, ktorá stavila na youtuberov, je Slovenská sporiteľňa. V súčasnosti známy Selassie vloguje kampaňou Čo je pre mladých najobľúbenejšie okrem Space účtu? Dávka nových videí dosahuje sledovanosť dvojtisícového pozretia, no spomínaná cieľovka sa chytá a v prvej časti Aký je najobľúbenejší šport pre mladých? iba malé percento reaguje, ako Selassie pôsobí vo videu umelo a majú pocit ,,akoby mu niekto kázal, čo má rozprávať…“  Zvyšní zdieľajú a komentujú, followujú a čakajú na ďalšie video od youtubera, zakladajú Space účty… a Slovenská sporiteľňa naberá nových potenciálnych klientov. K tomu sľubuje výherných 200 EUR za selfie. Kampaň sliedi na sociálnych sieťach cez zaplatené reklamy a na www.space.sk vidieť naklonovaného Selassieho. Akurát 🙂

Cuky a Luky v kampani #tosaoplaaa

VÚB banka pôsobí na trhu už dlhé roky na to, aby si nechala zobrať budúcnosť konkurenciou. Oproti ostatným sa odlíšila – nevyužila iba youtuberské sily, ale psychologický účinok známych tvárí. Najskôr reklamy so samotnou Petrou Polnišovou, a po najnovšom sa v TV a online spotoch preslávili Cuky a Luky z Kredencu. Kampaň Byť mladým sa oplatí predstavuje dávku videí, v ktorých lákajú na účet pre mladých. Zhliadnutie dosiahlo takmer 800 lajkov a viac ako 240 zdieľaní.

Moje skromné očko po ďalšie si všimlo ,,jazyk“, ktorým sa VÚB prihovára cez kampaň. Nastavili ju priamo pre danú cieľovku a na prispôsobeniu obsahu kampane – cool, English, funny, a dáme tam asi všetky slangy, ktoré môžeme, veď sme mladí a trendy 🙂 Čo je viac, ako vytvárať trefný jazykový content cieľovej skupiny, ku ktorej sa prihovárame?

kajka2

VÚB banka si do kampane privzali aj vlogerku LucyPug, kde návštevnosť videa dosahuje okolo 2,6 tisíc lajkov. Koncom leta plánuje banka ako bonus vyprodukovať celovečerný film s Cuky a Luky. Kreatívna spolupráca s Elite Solutions priniesla aj aprílový výsledok v hodnotení pre medialne.sk ako Kampaň mesiaca v TV.

Ako som už spomenula na začiatku, na oslovenie hláv 16+ je to v poriadku, útočiť všetkými zbraňami, ktoré teraz letia. Zaujímal ma ale názor študentov 20+, a tí si podľa mojich výsledkov už svoj účet dávno vybrali. Vôbec neprihliadajú na reklamu a celkovú marketingovú stratégiu firmy, čím si vyvodzujem iba jeden záver – banky prihliadajú na generáciu Z. Ak budú u nich úspešní, zaručí im to pôsobenie do budúcna. To je ich aktuálny ,,útok“ a stratégia. A dobre robia, nesklame. Stačilo mi urobiť si prehľad cez množstvo sociálnych sietí a webových stránok, reakcií ľudí a všetkých pohltených teenagerov.

Zdroj: youtube.com, medialne.sk, facebook.com