Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

Background

Druháci tento semester stážovali

Napísal na 25. apríla 2014

TRNAVA. Letný semester na FMK už tradične patrí odbornej praxi. Študenti 2. ročníka bakalárskeho štúdia povinne absolvovali 10-dňovú stáž v mediálnom prostredí. Praxovali v regionálnych televíziách, rádiách, periodikách, rôznych spoločnostiach… Oboznamovali sa s mediálnym prostredím, fungovaním PR, reklamou, marketingom a ako reálne funguje spolupráca medzi spoločnosťou a médiami.

Odborná prax je povinný predmet, za ktorý študenti získajú 2 kredity a hlavne nové skúsenosti. Tie sa im zídu v pracovnom živote. Počas celého semestra mali študenti vyhradené dni na absolvovanie stáže.

Ešte predtým si samozrejme museli nájsť miesto vykonávania praxe. Nie vždy to išlo ľahko.  Študenti, ktorí nemajú známosti vo väčších spoločnostiach alebo médiách, majú veľký problém nájsť si stáž. Mnoho odoslaných e-mailov, telefonátov, osobných návštev – no odpovede stále negatívne. Nakoniec si ale každý našiel miesto, kde mu vyhoveli v žiadosti.

Nie každá prax je rovnaká. Niektorí študenti chodia reálne do „práce“, niektorým stačí len pečiatka na formálnom potvrdení o absolvovaní praxe. Každý z nich si môže vybrať, či sa naozaj chce niečo nové naučiť, alebo len tak „prežiť“ obdobie stáže.

Samozrejme, je dosť dôležité, aký je prístup aj v danom pracovisku. Veľa študentov si myslí, že celú svoju stáž prestoja pri kopírke alebo budú triediť dokumenty. Niekedy je to naozaj tak,  ale vo väčšine prípadov sa im zamestnanci daného média alebo spoločnosti skutočne venujú. Snažia sa im čo najviac porozprávať o ich náplni práce, prakticky ukázať celé fungovanie, napr. oddelenia. Najväčšou výhrou pre študenta je, keď na stáži dostane pár úloh, a tak si môže reálne vyskúšať prácu, ktorú možno v budúcnosti bude robiť aj on.

Aké majú skúsenosti tohtoroční druháci s odbornou praxou?

Martina: „Moja skúsenosť s praxou je pozitívna. Ľudia boli naozaj milí, ústretoví a v celej firme vládla priateľská, možno priam rodinná atmosféra – každý každému tykal. Prax ma naučila, že práca na marketingových oddeleniach nie je až taká jednoduchá, ako by si mnohí mysleli (ale to asi žiadna práca nie je jednoduchá). Keď som prišla, dali mi robotu a svoje som si urobila – nie som zástanca praxe, kde sa nič nerobí, lebo to prax ani nie je. Okrem skúseností som si z praxe odniesla aj pocit, že som niečo skutočne robila.“

Zuzana: „S praxou som mala veľmi dobrú skúsenosť a bola som s ňou nadmieru spokojná. Chodila som tam pravidelne raz až dvakrát za týždeň v priebehu troch mesiacov a pracovala som vždy cca. 8 hodín. Od začiatku som bola zapojená do pracovného procesu. Pracovala som na produkcii nového seriálu Ochrancovia TV JOJ a hľadala som komparz na nakrúcanie. Stretávala som sa na „pľaci“ s hercami, pracovala som so scenármi, zúčastňovala som sa nakrúcania v interiéroch a exteriéroch a tiež pracovných porád. Čas strávený tam mi bol veľkým prínosom. Bola to zaujímavá skúsenosť.“

Kristína: „Keď som tam prišla prvýkrát, boli na mňa veľmi milí. Všetko mi poukazovali, vysvetlili, chceli ma naučiť, ale keďže som robila v rádiu a nemala som na to kurz, ktorý oni potrebovali, nemohla som si to vyskúšať na vlastnej koži. Preto som len pomáhala s textami a príspevkami. V konečnom dôsledku mi to veľa nedalo. Ale skúsenosť to bola príjemná, pretože tam bol super kolektív.“

Simona: „S praxou som veľmi spokojná, absolvovala som ju v reklamnej agentúre v Bratislave. Moja prax bola zameraná skôr marketingovo. Zaoberala som sa výskumom agentúr, marketingovými trendmi, eventami a kreatívnymi ideami. Dalo mi to veľa, napr. aj to, že som zistila, že chcem študovať marketing, nie masmédiá.“

Dominika: „Praxujem v Novom Čase ako online editorka. Náplňou mojej práce je prevažne preklad zahraničných článkov alebo úprava textu zo spravodajských agentúr. Naučila som sa pracovať v programe CMS, ktorý oddelenie cas.sk používa. Kolektív je prevažne mladý, baby na onlajne sú veľmi priateľské a ochotné, mohla som sa ich opýtať čokoľvek. S praxou som veľmi spokojná. Je skvelé byť členom tejto redakcie, hoci iba dočasne.“

 

Ja osobne som absolvovala prax v spoločnosti Heineken Slovensko. Konkrétne som stážovala na oddelení korporátnych vzťahov. Od začiatku som sa tam cítila výborne. Bola tam rodinná atmosféra a pohoda. Od prvého dňa mali pre mňa pripravené úlohy, ktoré som postupne vypracovávala. Boli veľmi zaujímavé a vďaka nim som sa dozvedela, ako to všetko reálne funguje.  Som veľmi vďačná, že som mala príležitosť pracovať aspoň pár dní v tak úspešnej spoločnosti a hlavne v úžasnom kolektíve. Takáto skúsenosť je na nezaplatenie.

 

 

Text: Gabriela Hodálová

 


Pokračovať v čítaní